صنعت چرمسازی (1)
 
سه شنبه 9 بهمن 1397برچسب:, :: 10:48 ::  نويسنده : چاپ پیکی

صنعت چرم سازی

 دید کلی

در روزگاران قدیم پوست حیوانات یکی از وسیله هایی بود که تعداد بالایی از نیازهای اساسی انسان تامین می کرد، که انسانهای اولیه برای تهیه ی نیازهای غذایی خود حیوانات را شکار می‌کردند و از پوست آن ها به گونه های مختلفی برای تهیه نمودن پاپوش، سپر، کلاه رزمی چرمی، زره چرمی، چکمه، تیردان چرمی و غیره استفاده می نمودند. هم اکنون پس از گذشت قرن ها، امروزه نیز پوست حیوانات در نقش قابل توجه ای از مواد اساسی برای تهیه نمودن لباس، پوشاک و وسایل دیگر دارد و همچنین جنبه‌های تزئینی ارزش اقتصادی و صنعتی خود را حفظ کرده است. امروزه چرم‌سازی، به طور یک صنعت بزرگ (Leathering industry) درآمده است. مراحل تهیه کردن چرم در زیر آمده است.   

 

 

 

پیکی، ثبت تبلیغات مشاغل پیکی، تبلیغات مشاغل گیلان       

 

آماده سازی پوست

پیش از دباغی می بایست به دلیل حذف اضافاتی که روی پوست باقی مانده است عملیات آماده سازی (نظیر چربی های اضافی، پشم و غیره) را انجام داد که این مرحله خود دارای چند مرحله  می باشد که این مراحل در زیر شرح داده شده اند.  

 

پوشاک و کیف و کفش چرم، کیف و کفش چرم گیلان، کیف و کفش چرم انزلی

   

 

خشک کردن و نمک زدن

بعد از جدا کردن پوست ها از بدن حیوانات آن ها را با خشک کردن و یا نمک زدن برای دباغی نگهداری می‌کنند. این عمل به وسیله ی نمک خشک، آب نمک یا خواباندن در محلول نمک صورت می گیرد. به وسیله ی جریان هوای گرم و نیز آفتاب خشک کردن انجام می شود.  

 

نقشه، نقشه گیلان، نقشه راهنما مشاغل گیلان، نقشه پیکی

 

حذف اضافات

بخش اضافی بر روی پوست، نظیر گوش، دم، سم و گوشت های اضافی که در حین کندن پوست بر روی آن باقی می‌ماند و ارزشی در چرم سازی ندارد، قبل از هر عمل باید آن ها را از پوست جدا کنند. 

 

 

گروه پیکی، شرکت داده پردازان گنجینه اول پیکی، شرکت طراحی و تبلیغات پیکی

         

خیساندن

به دلیل حل نمودن و از بین بردن مواد زاید حل شدنی که روی پوست وجود دارد، آن را در آب خیس قرار می دهند تا با این روش، هم مواد زاید در آب حل گردند و نیز الیاف پوست، آب را جذب کرده و شکل طبیعی خود را به دست آورد. 

 

کیف و کفش چرم، کیف و کفش چرم گیلان، کیف و کفش چرم رشت

 

لش زدایی

به طور معمول پوست ها همراه با مقداری چربی و گوشت های اضافی می باشند که می بایست آن ها را حذف کنند. با استفاده از ماشین لش زدایی که متشکل از دو غلتک، یکی فلزی و شیاردار و دیگری  پلاستیکی می باشد صورت می گیرد. 

 

نقشه گیلان، پیکی، نقشه راهنما مشاغل گیلان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چرم
چرم و چرم سازی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چرم و آدرس peykichap.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: